سه شنبه 18 دي 1403 _ 06 رجب 1446 _ 7 ژانویه 2025
جستجو :
  مقررات آموزشی و منشور اخلاقی مرکز آموزش ،پژوهش و سنجش مهارتهای بالینی

در ابتدای هر کارگاه آموزشی از دانشجویان و شرکت کنندگان تقاضا می شود تا موارد زیر را رعایت نمایند:



1- بایستی با در دست داشتن معرفی نامه از طرف آموزش دانشکده و یا مرکز مربوطه سر موعد مقرر در بخش مهارتهای بالینی حضور داشته باشند. 

2- با مدلها و يا مانكنها به عنوان یک فرد زنده رفتار نموده و در حفاظت و صیانت از آنها نهایت دقت را به عمل آورند.

3- وسايل را با دقت برداشته و با احتياط كامل جابجا کنند.

4- از بكار بردن وسايل نوك تيز و لك گذار نظير قلمها و يا بتادين روي مانكنها اجتناب کنند.

5- غالب وسايل اين بخش قابليت مصرف دوباره دارند، آنها استريل نمي باشند. لذا بايد از دور انداختن هر يك از وسايل بدون اجازه گرفتن از مسئولين مربوطه خودداري فرمایند.

6- محوطه كار خود را پس از خاتمه تمرين مرتب نمايند.

7- در صورت وارد آمدن هر گونه آسيب به وسايل، تجهيزات و مواد در حين كار، حتماً مسئول مربوطه را مطلع کنند.

8- در اين بخش سيگار كشيدن ممنوع است در صورت مشاهده از نمره امتحان عملي به طور محسوس كسر خواهدشد.

9- وسايل شخصي مانند كتابها بايد در گنجه مخصوص دانشجويان نگهداري شوند. مگر كتابها و جزوات ضروري جهت آموزش. (دانشجويان در هر حال مسئول حفظ وسايل خود هستند.) 

10- هدف از آموزش در اين بخش فراگيري مهارتهاي كار با وسايل و نحوه رفتار با بيماران، مراجعين، همكاران و محيط كار (بخش،درمانگاه و بيمارستان) است. بنابراین از دانشجویان انتظار مي رود با نهايت نظم، دقت و احترام با همكاران، همكلاسيها و سايرين رفتار کنند. يكي از مهمترين عوامل ارزيابي و نمره عملي دانشجويان مربوط به كيفيت برخورد، نظم و رفتار آنان است .

11- مكالمات در مرکز بايد حداقل بوده و با صداي آرام انجام پذيرد .

12- حين تمرين مهارت عملي در برخی کارگاهها لباس مناسب و كفش راحت بپوشند (روپوش سفيد و روكش كفش).

13- موها بايد تحت كنترل باشد حلقه هاي اضافي و يا جواهرات غير ضروري بايد در آورده شوند ناخنها كوتاه و دستها تميز باشند. نبايد لباسهاي آستين گشاد را زمانيكه با وسايل استريل كار مي شود، بپوشند.

14- براي تمرين عملي با تنظيم برنامه و هماهنگي قبلي مسئولين، در بخش حضور یابند.

15- در ابتداي ورود به بخش خود را معرفي كرده و در دفترچه مخصوص مقابل نام خود را موقع ورود و خروج امضاء نمایند.

16- بهتر است هر زمان كه به دلايلي، عضوي از اعضاي بدن توسط وسايل برنده، سرسوزنها و ... صدمه ببيند مسئولين بخش را در جريان قرار دهند.

17- هر روز و در مواقع ورود و خروج به اطلاعيه هاي نصب شده بر روي تابلو اعلانات دقت نمایند.

18- امكان دارد كه از نظر زماني ايستگاهها همفاز نباشند در اين مواقع درخواست مي‌شود كه با رعايت سكوت با مسئولان بخش همكاري نمايند.

19- در صورت امكان هر گروه يك نفر نماينده داشته باشد تا در ايجاد نظم در گروه مربوطه و استفاده بهتر از امكانات در نگهداري وسايل با مسئولان بخش همكاري نمايد و در پايان كارگاه وسايل را تحويل دهد.

20- بهتراست‌كه خانمها و آقايان ‌گروه بندي مستقل داشته‌ باشند تا در انجام‌ آموزشهاي عملي روي همديگر راحت باشند.

21- دانشجويان و شرکت کنندگان محترم مي توانند، هر دو يا سه نفر، از يك كمد استفاده نمایند و در آخر کارگاه بعد از برداشتن وسایل کلید کمدها را روی کمد برجای گذارند.  
 
 
 
 
  مقررات آموزشی و منشور اخلاقی مرکز آموزش ،پژوهش و سنجش مهارتهای بالینی

در ابتدای هر کارگاه آموزشی از دانشجویان و شرکت کنندگان تقاضا می شود تا موارد زیر را رعایت نمایند:



1- بایستی با در دست داشتن معرفی نامه از طرف آموزش دانشکده و یا مرکز مربوطه سر موعد مقرر در بخش مهارتهای بالینی حضور داشته باشند. 

2- با مدلها و يا مانكنها به عنوان یک فرد زنده رفتار نموده و در حفاظت و صیانت از آنها نهایت دقت را به عمل آورند.

3- وسايل را با دقت برداشته و با احتياط كامل جابجا کنند.

4- از بكار بردن وسايل نوك تيز و لك گذار نظير قلمها و يا بتادين روي مانكنها اجتناب کنند.

5- غالب وسايل اين بخش قابليت مصرف دوباره دارند، آنها استريل نمي باشند. لذا بايد از دور انداختن هر يك از وسايل بدون اجازه گرفتن از مسئولين مربوطه خودداري فرمایند.

6- محوطه كار خود را پس از خاتمه تمرين مرتب نمايند.

7- در صورت وارد آمدن هر گونه آسيب به وسايل، تجهيزات و مواد در حين كار، حتماً مسئول مربوطه را مطلع کنند.

8- در اين بخش سيگار كشيدن ممنوع است در صورت مشاهده از نمره امتحان عملي به طور محسوس كسر خواهدشد.

9- وسايل شخصي مانند كتابها بايد در گنجه مخصوص دانشجويان نگهداري شوند. مگر كتابها و جزوات ضروري جهت آموزش. (دانشجويان در هر حال مسئول حفظ وسايل خود هستند.) 

10- هدف از آموزش در اين بخش فراگيري مهارتهاي كار با وسايل و نحوه رفتار با بيماران، مراجعين، همكاران و محيط كار (بخش،درمانگاه و بيمارستان) است. بنابراین از دانشجویان انتظار مي رود با نهايت نظم، دقت و احترام با همكاران، همكلاسيها و سايرين رفتار کنند. يكي از مهمترين عوامل ارزيابي و نمره عملي دانشجويان مربوط به كيفيت برخورد، نظم و رفتار آنان است .

11- مكالمات در مرکز بايد حداقل بوده و با صداي آرام انجام پذيرد .

12- حين تمرين مهارت عملي در برخی کارگاهها لباس مناسب و كفش راحت بپوشند (روپوش سفيد و روكش كفش).

13- موها بايد تحت كنترل باشد حلقه هاي اضافي و يا جواهرات غير ضروري بايد در آورده شوند ناخنها كوتاه و دستها تميز باشند. نبايد لباسهاي آستين گشاد را زمانيكه با وسايل استريل كار مي شود، بپوشند.

14- براي تمرين عملي با تنظيم برنامه و هماهنگي قبلي مسئولين، در بخش حضور یابند.

15- در ابتداي ورود به بخش خود را معرفي كرده و در دفترچه مخصوص مقابل نام خود را موقع ورود و خروج امضاء نمایند.

16- بهتر است هر زمان كه به دلايلي، عضوي از اعضاي بدن توسط وسايل برنده، سرسوزنها و ... صدمه ببيند مسئولين بخش را در جريان قرار دهند.

17- هر روز و در مواقع ورود و خروج به اطلاعيه هاي نصب شده بر روي تابلو اعلانات دقت نمایند.

18- امكان دارد كه از نظر زماني ايستگاهها همفاز نباشند در اين مواقع درخواست مي‌شود كه با رعايت سكوت با مسئولان بخش همكاري نمايند.

19- در صورت امكان هر گروه يك نفر نماينده داشته باشد تا در ايجاد نظم در گروه مربوطه و استفاده بهتر از امكانات در نگهداري وسايل با مسئولان بخش همكاري نمايد و در پايان كارگاه وسايل را تحويل دهد.

20- بهتراست‌كه خانمها و آقايان ‌گروه بندي مستقل داشته‌ باشند تا در انجام‌ آموزشهاي عملي روي همديگر راحت باشند.

21- دانشجويان و شرکت کنندگان محترم مي توانند، هر دو يا سه نفر، از يك كمد استفاده نمایند و در آخر کارگاه بعد از برداشتن وسایل کلید کمدها را روی کمد برجای گذارند.