سه شنبه 18 دي 1403
_
06 رجب 1446
_
7 ژانویه 2025
English
|
فارسی
صفحه اصلی
صفحه اصلی دانشگاه
دانشکده پزشکی
معرفی مرکز
مقدمه
رسالت و اهداف
فعالیتهای مرکز
اعضا مرکز
رئیس مرکز
مدیر داخلی مرکز
کارکنان مرکز
امکانات آموزشی
فضای آموزشی
تجهیزات آموزشی
مانکن و مولاژ
تجهیزات پزشکی
تجهیزات اداری
برنامه های آموزشی و طرح درس ها
واحد آموزش
واحد پژوهش
واحد سنجش
گزارشات عملکرد سالانه
سال 1390
سال 1391
سال 1392
سال 1393
سال 1394
سال 1395
سال 1396
سال 1397
سال 1398
سال 1399
سال 1400
سال 1401
سال 1402
سال 1403
مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی
تعریف واحد و گزارش عملکرد
لیست دوره های مصوب
عضویت در سامانه آموزشی مهارتی علوم پزشکی
درخواست و یا پیشنهاد دوره ی مهارتی و حرفه ای ویژه برگزار کنندگان
فرایند درخواست و پیشنهاد دوره
راهنمای تصویری درخواست دوره
گزارش دوره های برگزار شده
پیش ثبت نام دوره ها
لابراتوار مولاژ
جستجو :
شما اینجا هستید
صفحه اصلی
مقررات آموزشی و منشور اخلاقی مرکز آموزش ،پژوهش و سنجش مهارتهای بالینی
منوی اصلی
مقررات آموزشی و منشور اخلاقی
مستندات اعتباربخشی مرکز
اتوماسیون اداری
تماس با ما
مقررات آموزشی و منشور اخلاقی مرکز آموزش ،پژوهش و سنجش مهارتهای بالینی
در ابتدای هر کارگاه آموزشی از دانشجویان و شرکت کنندگان تقاضا می شود تا موارد زیر را رعایت نمایند:
1- بایستی با در دست داشتن معرفی نامه از طرف آموزش دانشکده و یا مرکز مربوطه سر موعد مقرر در بخش مهارتهای بالینی حضور داشته باشند.
2- با مدلها و يا مانكنها به عنوان یک فرد زنده رفتار نموده و در حفاظت و صیانت از آنها نهایت دقت را به عمل آورند.
3- وسايل را با دقت برداشته و با احتياط كامل جابجا کنند.
4- از بكار بردن وسايل نوك تيز و لك گذار نظير قلمها و يا بتادين روي مانكنها اجتناب کنند.
5- غالب وسايل اين بخش قابليت مصرف دوباره دارند، آنها استريل نمي باشند. لذا بايد از دور انداختن هر يك از وسايل بدون اجازه گرفتن از مسئولين مربوطه خودداري فرمایند.
6- محوطه كار خود را پس از خاتمه تمرين مرتب نمايند.
7- در صورت وارد آمدن هر گونه آسيب به وسايل، تجهيزات و مواد در حين كار، حتماً مسئول مربوطه را مطلع کنند.
8- در اين بخش سيگار كشيدن ممنوع است در صورت مشاهده از نمره امتحان عملي به طور محسوس كسر خواهدشد.
9- وسايل شخصي مانند كتابها بايد در گنجه مخصوص دانشجويان نگهداري شوند. مگر كتابها و جزوات ضروري جهت آموزش. (دانشجويان در هر حال مسئول حفظ وسايل خود هستند.)
10- هدف از آموزش در اين بخش فراگيري مهارتهاي كار با وسايل و نحوه رفتار با بيماران، مراجعين، همكاران و محيط كار (بخش،درمانگاه و بيمارستان) است. بنابراین از دانشجویان انتظار مي رود با نهايت نظم، دقت و احترام با همكاران، همكلاسيها و سايرين رفتار کنند. يكي از مهمترين عوامل ارزيابي و نمره عملي دانشجويان مربوط به كيفيت برخورد، نظم و رفتار آنان است .
11- مكالمات در مرکز بايد حداقل بوده و با صداي آرام انجام پذيرد .
12- حين تمرين مهارت عملي در برخی کارگاهها لباس مناسب و كفش راحت بپوشند (روپوش سفيد و روكش كفش).
13
- موها بايد تحت كنترل باشد حلقه هاي اضافي و يا جواهرات غير ضروري بايد در آورده شوند ناخنها كوتاه و دستها تميز باشند. نبايد لباسهاي آستين گشاد را زمانيكه با وسايل استريل كار مي شود، بپوشند.
14- براي تمرين عملي با تنظيم برنامه و هماهنگي قبلي مسئولين، در بخش حضور یابند.
15- در ابتداي ورود به بخش خود را معرفي كرده و در دفترچه مخصوص مقابل نام خود را موقع ورود و خروج امضاء نمایند.
16- بهتر است هر زمان كه به دلايلي، عضوي از اعضاي بدن توسط وسايل برنده، سرسوزنها و ... صدمه ببيند مسئولين بخش را در جريان قرار دهند.
17- هر روز و در مواقع ورود و خروج به اطلاعيه هاي نصب شده بر روي تابلو اعلانات دقت نمایند.
18- امكان دارد كه از نظر زماني ايستگاهها همفاز نباشند در اين مواقع درخواست ميشود كه با رعايت سكوت با مسئولان بخش همكاري نمايند.
19- در صورت امكان هر گروه يك نفر نماينده داشته باشد تا در ايجاد نظم در گروه مربوطه و استفاده بهتر از امكانات در نگهداري وسايل با مسئولان بخش همكاري نمايد و در پايان كارگاه وسايل را تحويل دهد.
20- بهتراستكه خانمها و آقايان گروه بندي مستقل داشته باشند تا در انجام آموزشهاي عملي روي همديگر راحت باشند.
21- دانشجويان و شرکت کنندگان محترم مي توانند، هر دو يا سه نفر، از يك كمد استفاده نمایند و در آخر کارگاه بعد از برداشتن وسایل کلید کمدها را روی کمد برجای گذارند.
مقررات آموزشی و منشور اخلاقی مرکز آموزش ،پژوهش و سنجش مهارتهای بالینی
در ابتدای هر کارگاه آموزشی از دانشجویان و شرکت کنندگان تقاضا می شود تا موارد زیر را رعایت نمایند:
1- بایستی با در دست داشتن معرفی نامه از طرف آموزش دانشکده و یا مرکز مربوطه سر موعد مقرر در بخش مهارتهای بالینی حضور داشته باشند.
2- با مدلها و يا مانكنها به عنوان یک فرد زنده رفتار نموده و در حفاظت و صیانت از آنها نهایت دقت را به عمل آورند.
3- وسايل را با دقت برداشته و با احتياط كامل جابجا کنند.
4- از بكار بردن وسايل نوك تيز و لك گذار نظير قلمها و يا بتادين روي مانكنها اجتناب کنند.
5- غالب وسايل اين بخش قابليت مصرف دوباره دارند، آنها استريل نمي باشند. لذا بايد از دور انداختن هر يك از وسايل بدون اجازه گرفتن از مسئولين مربوطه خودداري فرمایند.
6- محوطه كار خود را پس از خاتمه تمرين مرتب نمايند.
7- در صورت وارد آمدن هر گونه آسيب به وسايل، تجهيزات و مواد در حين كار، حتماً مسئول مربوطه را مطلع کنند.
8- در اين بخش سيگار كشيدن ممنوع است در صورت مشاهده از نمره امتحان عملي به طور محسوس كسر خواهدشد.
9- وسايل شخصي مانند كتابها بايد در گنجه مخصوص دانشجويان نگهداري شوند. مگر كتابها و جزوات ضروري جهت آموزش. (دانشجويان در هر حال مسئول حفظ وسايل خود هستند.)
10- هدف از آموزش در اين بخش فراگيري مهارتهاي كار با وسايل و نحوه رفتار با بيماران، مراجعين، همكاران و محيط كار (بخش،درمانگاه و بيمارستان) است. بنابراین از دانشجویان انتظار مي رود با نهايت نظم، دقت و احترام با همكاران، همكلاسيها و سايرين رفتار کنند. يكي از مهمترين عوامل ارزيابي و نمره عملي دانشجويان مربوط به كيفيت برخورد، نظم و رفتار آنان است .
11- مكالمات در مرکز بايد حداقل بوده و با صداي آرام انجام پذيرد .
12- حين تمرين مهارت عملي در برخی کارگاهها لباس مناسب و كفش راحت بپوشند (روپوش سفيد و روكش كفش).
13
- موها بايد تحت كنترل باشد حلقه هاي اضافي و يا جواهرات غير ضروري بايد در آورده شوند ناخنها كوتاه و دستها تميز باشند. نبايد لباسهاي آستين گشاد را زمانيكه با وسايل استريل كار مي شود، بپوشند.
14- براي تمرين عملي با تنظيم برنامه و هماهنگي قبلي مسئولين، در بخش حضور یابند.
15- در ابتداي ورود به بخش خود را معرفي كرده و در دفترچه مخصوص مقابل نام خود را موقع ورود و خروج امضاء نمایند.
16- بهتر است هر زمان كه به دلايلي، عضوي از اعضاي بدن توسط وسايل برنده، سرسوزنها و ... صدمه ببيند مسئولين بخش را در جريان قرار دهند.
17- هر روز و در مواقع ورود و خروج به اطلاعيه هاي نصب شده بر روي تابلو اعلانات دقت نمایند.
18- امكان دارد كه از نظر زماني ايستگاهها همفاز نباشند در اين مواقع درخواست ميشود كه با رعايت سكوت با مسئولان بخش همكاري نمايند.
19- در صورت امكان هر گروه يك نفر نماينده داشته باشد تا در ايجاد نظم در گروه مربوطه و استفاده بهتر از امكانات در نگهداري وسايل با مسئولان بخش همكاري نمايد و در پايان كارگاه وسايل را تحويل دهد.
20- بهتراستكه خانمها و آقايان گروه بندي مستقل داشته باشند تا در انجام آموزشهاي عملي روي همديگر راحت باشند.
21- دانشجويان و شرکت کنندگان محترم مي توانند، هر دو يا سه نفر، از يك كمد استفاده نمایند و در آخر کارگاه بعد از برداشتن وسایل کلید کمدها را روی کمد برجای گذارند.